Saturday, November 14, 2009

Sudah habis..

Alhamdulillah hampir 2 minggu berjuang dengan imtihan akhir nya selasa lepas berakhir semuanya, berakhir bg imtihan awal la.. masih menanti imtihan thani dan nihaei..
Rasa mcm hidup sbg pelajar disini hya utk imtihan je..pernah sekali tu telefon bonda nk bgtau jadual imtihan thani, spontan je jawapan bonda ' eh bkn baru imtihan ke baru2 ni, dah nk exam pulak..' gelak jela dgr.. mcm tu la hidup sbg pelajar tak dapat lari darinya.Selagi masih memegang title 'pelajar' peperiksaan mmg tak dpt dielakkan. masa ni la tahap kefahaman dan kemampuan kita diuji. 'ala kulli hal jadikan lah imtihan ni sebagai wadah utk mendekatkan diri kpd-NYA, faiza 'azamta fatawakkal 'alallah..
Buat sahabat2 di Malaysia yg masih berjuang,jadilah seorang penuntut ilmu yang cekal hatinya, yang teguh pendirian dan azamnya, yang tidak mudah dipatahkan dengan cabaran yang menimpa. Jadilah seoarng penuntut ilmu yang patuh dan tunduk kepada Yang Maha Pencipta, yang mempercayai dengan sebulat keyakinan akan kekuasaan Azza Wa Jalla yang menentukan segala-galanya.

Usahlah resah dan gelisah, tetapi bangkitlah, wahai mujahidin, mujahidah. Janganlah gentar dalam berjihad menuntut ilmu dalam mencari keredhaan-Nya. Study itu jihad. Ma'at taufiq wannajah.

“Demi masa,sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran”(Al-Asr: 1-3)

No comments:

Post a Comment