Saturday, April 25, 2009

Takkan menunggu..


Tanda-tanda kiamat kecil adalah masa akan berlalu dgn begitu pantas, kadang-kadang kita akan mengeluh 'eh cepatnya dah hari jumaat',' eh cepatnya dah seminggu' dan byk lagi perkara yg dirasakan pantas terjadi..Sedar tak sedar minggu depan aku dah mula imtihan thani(bagi aku) sahabat2 lain ada yg dah mula. memang cepat masa skrg smp nk update blog pun rasa kadang2 tak sempat. banyak lagi urusan yg perlu di dahulukan.Kena siapkan dua bahas sblm imtihan, nak buat revision utk stp madah, latihan bola jaring dan bola tampar utk KARISMA `09 , semuanya dalam waktu terdekat ni.Setiap detik begitu berharga,tak blh lengah2 spt firmanNya dlm Surah Al 'Asr.Dalam masa semingu dua ni juga la banyak perkara yg telah terjadi antaranya;

1.Berita ttg anak buahku yg comel baru berusia enam bulan Amsyar,dia di masukkan ke hospital kerana cirit birit slps balik dr nursery, puncanya slps diselidik mgkn food poisioning.Miskin Amsyar, penat dia kena tukar pampers selalu, paling kesian ummi dan abahnya la kena bergilir berjaga..
"Mak teh doakan Amsyar cepat sembuh ye, sian tengok dia dah lembik asyik membuang"
"InshaAllah Amsyar kuat dan cergas, mak teh sentiasa doakan kesejahteraan Amsyar, umi dan abahnye, nak membesar mcm tu la..". Antara ayat perbualan aku dan along.


2.Intikhobat jamiah, pertama kali mengundi sebagai pelajar wafidin,btl2 terasa asing,bagi aku yg baru ni memang tak tahu nak pilih siapa yg terbaik yg blh bersuara utk kami pelajar2 wafidin.Sama seperti pilihanraya di Malaysia, ada la perayu2 undi dtg mnt di undi calon dorg, kami hanya mengangguk InshaAllah nahnu ma'aka..=)

P/s: InshaAllah akan diceritakan suasana intikhobat disini dalam entri khas yg
akan dtg, selepas hbs imtihan inshaAllah.

3.Adindaku Raudhah dah mula periksa akhir tahun smp 3hb Mei sama tarikh dgn aku hbs periksa. lepas tu cuti sebulan.best btl..sahabatku Farish pun tgh periksa akhir.bitaufiq wanajah utk kome..

4.Berita terbaru yg aku dpt abg ipar aku nk buka syarikat sendiri untk supply barang2 keperluan hospital dan mtk ktorg(adik2 ipar dia) tlg cari nama utk syarikat ni. Aku bkn la pakar sgt bab2 mencari nama ni. Jadi kalau siapa2 yg ada ide yg baik lagi bernas utk nama syarikat ni blh la hantarkan kpd aku, cadangan yg terbaik akan diberi ganjaran.Tarikh penyertaan sehingga hujung Mei 2009.Segala kemusykilan blh berhubung melalui email isyatul_humaira@yahoo.com.Terima kasih.


ok la,masa utk study,masa takkan menunggu kita, kita yg perlu mengejar masa. InshaAllah jmp lg pd entri akan dtg.Mohon maaf ats sgl kekhilafan dan kekurangan,ud'uni likai najah..

Glosari:
1. Intikhobat jamiah-pilihanraya universiti
2. Wafidin-pelajar luar negara
3. Bahas-assignment
4. ud'uni likai najah-doakan smg sy berjaya

No comments:

Post a Comment